Ankiety online – zarabiaj szybko i wygodnie

Metoda, dzięki której zaczniesz zarabiać łatwo, szybko a przede wszystkim uczciwie, to wypełnianie ankiet poprzez panel konsumencki, udostępniany przez profesjonalną agencję badawczą. Zarabianie w Internecie kojarzy często, niestety, z nieuczciwymi osobami które chcą wykorzystać zaangażowanie i pracę osób pozostających w domu. Zaufanie do dużych firm, które udostępniają panele konsumenckie, na których można wypełniać ankiety online wiąże się z koniecznością sprawdzenia konkretnej agencji badawczej. Działająca od ponad 15 lat na rynku, agencja BioStat® realizująca projekty badań na szeroką skalę, dla wiodących firm i instytucji publicznych, oferuje realny zarobek za zaangażowanie w wypełnianie formularzy ankiet przez Internet.

 

Proces ankietyzacji

Ankiety online można wygodnie wypełniać przez panel Badanie-Opinii.pl. Rejestracja jest zupełnie darmowa. Istotne opinie tysięcy respondentów służą realizacji ciekawych badań z różnych branż. Duża ilość otrzymywanych ankiet wiąże się z początkowym wypełnieniem przez użytkownika, jak największej ilości danych na swój temat. Takie informacje pomagają sprofilować respondenta, aby móc przypisać go do właściwej próby badawczej podczas realizacji kolejnych badań. Informacje o kolejnych ankietach docierają do zarejestrowanych użytkowników dzięki systemowi powiadamiania e-mail. Za każdą aktywność w systemie wypełniania ankiet respondenci otrzymują punkty:

– wypełnianie ankiet (całościowe i częściowe),
– zapraszanie znajomych, którzy wypełniają ankiety, do panelu konsumenckiego,
– uzupełnianie danych na swój temat.

Zdobycie określonej puli punktów można wymienić na gotówkę, którą użytkownik panelu otrzymuje przelewem, w ciągu dwóch tygodni po zebraniu odpowiedniej sumy punktów. Informacje o płatnych ankietach można umieszczać na portalu społecznościowym, odwiedzanym forum, czy też czytanym blogu.

 

Ciągły dostęp

Ankiety online w panelu Badanie-Opinii.pl są dostępne zarówno na urządzeniu stacjonarnym typu PC, z dostępem do Internetu oraz na małych sprzętach mobilnych, jak smartfon i tablet z systemem operacyjnym Android, w formie aplikacji. Dzięki temu rozwiązaniu zabranianie w sieci staje się łatwiejsze i możliwe z każdego miejsca, wygodnego dla respondenta. Paneliści wypełniający ankiety nie są ograniczeni w żaden sposób. Mogą wypełniać formularze ankiet w dowolnym miejscu i czasie, gromadząc coraz większą liczbę punktów. Ankiety online udostępniane w panelu konsumenckim Badanie-Opinii.pl to realny zarobek a nie wymiana na kupony, bony i nagrody.

 

Zarabiaj online, dzięki ankietyzacji w panelu Badanie-Opinii.pl. Wygodna praca bez wychodzenia z domu.

 

Badania NPS – efektywność i skuteczność narzędzia.

Badania NPs – badaj skutecznie lojaność klienta.

W skali od 0 do 10, przy czym 10 jest najwyższe, jakie jest prawdopodobieństwo, że poleciłbyś nas (naszą firmę) przyjacielowi lub współpracownikowi?

To podstawowe pytanie Net Promoter Score (znane również jako NPS), które powstało 20 lat temu. Zawsze uważałem, że jest to potężne pytanie ankietowe, które określa ogólne nastroje klientów. Czy firma, lub ktokolwiek z kim klient wchodzi w interakcję, wykonała wystarczająco dobrą robotę, aby zdobyć dziewiątkę czy dziesiątą?

Po pierwsze, powinieneś wiedzieć, że jestem fanem NPS. Lubię proste ankiety, które zapewniają szeroki wgląd. Z szerszych informacji możemy przejść w pionie i zebrać konkretne informacje zwrotne. Z mojego doświadczenia wynika, że większość klientów weźmie udział w krótkiej ankiecie NPS. Mogą nawet odpowiedzieć na inne pytanie lub dwa. Dwa z moich ulubionych pytań, które muszę zadać w standardowej ankiecie od 1 do 10, to: „Dlaczego?”, a jeśli liczba ta jest niższa niż 10, „Co by było, gdybyśmy podnieśli wynik tylko o jeden punkt? Innymi słowy, przejdź od szóstki do siódemki lub dziewiątki do dziesiątki. Jest to ważna informacja zwrotna, z której każda firma może skorzystać.

Zanim pójdziemy dalej, upewnijmy się, że wszyscy rozumieją, jak obliczany jest wynik NPS. Wynik, w skali od 1 do 10, dzieli się na trzy grupy. Jeśli klient oceni Cię jako dziewiątkę lub dziesiątą, jest promotorem. Jeśli klient oceni Cię jako siódmego lub ósmego, jest pasywny. Nie wiesz, czy pochylają się w kierunku kochania ciebie, zostawiając cię, czy też im to nie przeszkadza. A wynik wynoszący sześć lub mniej oznacza, że masz krytyka. Aby określić swój oficjalny wynik NPS, weź udział procentowy promotorów (dziewiątki i dziesiątki) i odejmij udział procentowy krytyków (sześć i mniej). Ta liczba to Twój wynik Promotora netto.

Zalecenia i wskazówki dotyczące skutecznego badania NPS:

1. Wybór metryki nie jest tak ważny jak ludzie myślą. Rzadko widzimy, że firmy odnoszą sukcesy lub upadają w oparciu o konkretną metrykę wybraną przez firmę. To powiedziawszy, nie jest on ani za, ani przeciw w odniesieniu do NPS. Wie, że metryka działa i dane jego organizacji pokazują, że dobre wyniki NPS korelują z lojalnością klientów. Zgadzam się, a ponadto zdaję sobie sprawę, że ta prosta koncepcja badania nie daje głębokich danych. Jeśli chcesz poznać specyfikę, będziesz musiał dodać inne metody badania lub dodatkowe pytania, takie jak te, o których wspomniałem powyżej.

2. Usprawnienia są tym, co jest krytyczne. Nie chodzi o metrykę, której używasz do pozyskiwania i mierzenia informacji zwrotnych. Pomiar NPS nie ma znaczenia, chyba że coś z nim zrobisz. Ostateczny cel jest dwojaki: zwiększyć liczbę promotorów i zmniejszyć – i ostatecznie wyeliminować – krytyków.

3. Promotorzy i krytycy potrzebują indywidualnej uwagi. Poza wynikiem NPS, musisz zrozumieć, co jest motorem wyniku. Co powoduje, że promotorzy dają Ci dziewięć lub dziesięć punktów? Czego krytycy nie lubią w Twojej firmie lub usłudze? Czym są ludzie w środku, pasywni, bierni w kwestii: usługi, produktu, itp. Co napędza promotora prawdopodobnie różni się od tego, co może odwrócić uwagę krytyka. I nie skupiaj się tylko na naprawieniu krytyków. mówi: „Skupiając się na tym, co powoduje, że promotorzy mają możliwość zaangażowania organizacji w ożywiające dyskusje – zamiast tylko bić bęben o tym, co jest zepsute”.

4. NPS jest dla relacji, a nie transakcji. Zapytywanie ludzi o polecenie Ciebie nie jest związane z ostatnimi interakcjami. Chodzi o całe doświadczenie. Więc uważaj na to, kiedy i gdzie zadajesz pytanie. Na przykład, jeśli klient kocha Twoją firmę, ale ostatnie doświadczenie z przedstawicielem handlowym nie było wspaniałe, wynik NPS, o który zapytano zaraz po interakcji, może być niższy z powodu tego jednego pracownika i może nie odzwierciedlać ogólnego nastroju, jaki klient ma do firmy. Nie chodzi o najnowsze doświadczenia. Chodzi o ogólne doświadczenie. Użyj pytania NPS we właściwym miejscu, we właściwym czasie i z właściwego powodu.

5. NPS jest dla zespołów, a nie osób prywatnych. NPS pyta o prawdopodobieństwo zarekomendowania firmy, a nie osoby fizycznej. Chociaż dana osoba może mieć wpływ na wynik NPS, należy pamiętać, że nie używasz NPS do oceny pracownika. Piękno pytania NPS polega na tym, że jest ono krótkie. Zadaj więc inne pytanie, aby ocenić pracownika. Może to być również w skali od zera do 10, ale zarezerwuj pytanie NPS dla ogólnego doświadczenia.

Jak wspomniano, jestem fanem NPS. Dla klienta jest to szybka i łatwa ankieta, zajmująca 15-20 sekund w porównaniu z ankietami, które zajmują 15-20 minut. Oprócz krótkiego pytania NPS, rozważ użycie jednego z pytań uzupełniających wymienionych powyżej. Następnie, skorzystaj z informacji. Nie patrzeć tylko na nie. Użyj go, aby zbudować siłę sprzedaży.

Portale medyczne pomocne pacjentom

 

Każdy z nas miał kiedyś jakiś wypadek: upadek ze schodów, wybicie palców podczas gry zespołowej, poślizgnięcie się na lodzie w drodze z zakupów, etc. Dobrze, jeśli powstały na skutek wypadku problem jak np. złamanie, zwichnięcie, skręcenie, stłuczenie, jest szybko rozpoznany i dobrze wyleczony. Gorzej, jeżeli po okresie leczenia zaczynamy odczuwać negatywne objawy powstałego wcześniej problemu. Z pojawiającymi się objawami najlepiej udać się do specjalisty, tylko jakiego?

 

Czeka nas długa kolejka do lekarza? Niekoniecznie, odpowiednią osobą, która może pomóc w naszych dolegliwościach powstałych po wypadku jest dobry fizjoterapeuta. Szczegółowy wywiad i dokumentacja zgromadzona po wcześniejszym wypadku pomoże określić specjaliście, co dzieje się z naszą wcześniej nadwyrężona lub uszkodzoną częścią ciała. Trzeba podkreślić, że nie można bagatelizować żadnych objawów bólowych ani utraty sprawności, występujących po zakończonym leczeniu. Może się okazać, że konieczna jest rehabilitacja, masaże lub konkretna metoda fizjoterapeutyczna. Tylko bezpośrednia konsultacja z fizjoterapeutą pozwoli wskazać gdzie tkwi problem oraz jak można go zażegnać.

 

Nieinwazyjne metody leczenia w fizjoterapii zachęcają opierające się na leczeniu ruchem, oddziaływaniu dotykiem, polem magnetycznym ultradźwiękami, wodą, czy nawet zimnem na miejsca bólowe lub dotknięte chorobą, zachęcają do poszukiwania specjalistów korzystających z tych metod leczenia w swojej pracy z pacjentami. Najlepsi w swoim fachu fizjoterapeuci operują kilkoma metodami leczenia. Można znaleźć specjalistów, którzy zajmują się też wąską dziedziną fizjoterapii jak np. fizjoterapia neurologiczna lub pediatryczna, specjalizująca się w terapii dzieci. Tych specjalistów można odnaleźć w dedykowanej bazie dla osób poszukujących fizjoterapeutów i rehabilitantów: gabinet-fizjoterapeuty.pl. Także specjaliści znajdą tam miejsce dla siebie, umieszczając informacje o swojej działalności, zakresie świadczonych usług względem pacjentów, metodach leczenia, a także podstawowych informacjach dotyczących cennika wizyt, adresu gabinetu lub placówki i numeru telefonu.

 

Dostępność informacji o fizjoterapeutach i możliwość kontaktu z nimi jest podstawą działań komunikacyjnych pomiędzy specjalistami, a nami – pacjentami poszukującymi pomocy. Dobry specjalista, to ten, którego z pełną odpowiedzialnością można polecić innym, także za pomocą w sieci. Zadowolony z udzielonej pomocy pacjent na pewno, z chęcią pozytywnie zaopiniuje specjalistę, który przywrócił mu pełnię sprawności.

Firma – statystyka – marketing

Firma – statystyka – marketing

W dzisiejszym świecie informacji i nowych mediów znajomość zupełnych podstaw statystyki wydaje się być umiejętnością równie użyteczną jak czytanie i pisanie. Trudno się dziwić, skoro większość działań opieramy o dane liczbowe. Dzięki temu jesteśmy w stanie przetwarzać informacje znacznie szybciej i w sposób, który rzeczywiście nam coś powie o świecie. Ciężko wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę, która nie wspomaga się od czasu do czasu zlecając badania i analizy statystyczne. Zdarza się, że prowadzimy je o własnych siłach, jednak często brakuje czasu i specjalistycznych kompetencji aby przeprowadzić rzetelną analizę. W tym przypadku warto zdać się na zewnętrzną profesjonalną firmę, której pracownicy zaprojektują i przeprowadzą takie badanie zgodnie z najwyższymi standardami jakości i rzetelności. Analiza statystyczna może nas znacząco wesprzeć w kwestiach związanych z marketingiem.

Ewaluacje

Badania ewaluacyjne dajną nam możliwości analizowania różnorodnych projektów, których podejmujemy się w naszym przedsiębiorstwie. Na każdy etapie działań możemy ocenić ich zasadność, potencjalny wpływ, rozmiar zmian, które realnie zaszły. Wstępnie przeprowadzone badania dają nam możliwość wyboru odpowiedniej strategii oraz uniknięcia wielu błędnych założeń, które mogłyby się później negatywnie odbić na naszych wynikach. Analiza przeprowadzona w połowie realizacji pozwoli na jednoczesne rozpoznanie zmian i otworzy nam furtkę do ewentualnych poprawek, zaś końcowa ewaluacja realnie oceni trafność i poziom realizacji założeń pierwotnego projektu. Z takimi danymi wszystkie przyszłe działania, niezależnie od tego czy będą związane z marketingiem, strategią rozwoju czy wdrożeniami, będą miały realne szanse usprawnienia finalnego produktu. Badania ewaluacyjne można traktować jako rodzaj wewnętrznego wsparcia firmy: dzięki spojrzeniu z zewnątrz mogą doprowadzić do wniosków, których zwykła samoocena zespołu nie byłaby w stanie sformułować.

Badania opinii

Kolejnym wsparciem dla przedsiębiorców, szczególnie w kwestiach doboru odpowiedniej strategii marketingowej, są badania opinii, satysfakcji i nawyków. Aby móc mówić o produkcie odpowiadającym potrzebom i wymaganiom klientów nie wystarczy zapytać kilku pracowników czy znajomych. Realną wiedzę dają dopiero takie ilości danych, które odpowiadają przekrojowi naszego społeczeństwa albo zróżnicowaniu zakładanego targetu. Trudno oczekiwać od nas żebyśmy wszyscy stali się nagle specjalistami i potrafili odpowiednio gromadzić, przetwarzać i analizować dane statystyczne. Badania tego typu powinni więc prowadzić dla nas specjaliści, których działania pozwolą nam na rzecz niemożliwą, czyli poznanie opinii kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy ludzi naraz. Z taką wiedzą dotyczącą ich preferencji, wymagań i potrzeb, jesteśmy w stanie przygotować produkt, który trafiając na rynek spełni oczekiwania odbiorców i nie odejdzie w zapomnienie po kilku miesiącach. Ciekawe jest to, że same badania opinii mogą stać się swego rodzaju wstępną kampanią marketingową.

Współpraca wedle potrzeb

Niezależnie od rodzaju analiz, na jakie się zdecydujemy, przede wszystkim istotna jest zawsze współpraca między nami a instytucją badawczą, którą zwróci naszą uwagę. Podczas konsultacji musimy postarać się wspólnie wypracować pełne porozumienie, aby finalnie uzyskać efekt odpowiadający naszym potrzebom i wymaganiom. Każda firma jest indywidualnym projektem i jako taka wymaga spersonalizowanego podejścia. Na szczęście możemy na to liczyć w wielu rzetelnych firmach badawczych – bo i kto lepiej od nich miałby wiedzieć, że najważniejsza jest satysfakcja kilenta?

Lepsza relacja z Twoim lekarzem

Twoje wizyty mogą być sporadyczne, a rozmowy prowadzone wyłącznie w interesach, ale dobra relacja stworzona między lekarzem, a pacjentem pozwala wydobyć więcej z każdej wizyty. „Dla lekarza, budowanie relacji i ufny związek z pacjentem pozwala na większą wrażliwość na to, co się z nim dzieje” – mówi neurolog, dr Harry G. Kerasidis, założyciel Chesapeake Neurology Associates w Maryland. „Lekarz może wykryć nawet niewerbalne sygnały, które przekazuje pacjentowi.” A dla pacjenta „posiadanie tego ufnego związku budzi zaufanie i pozytywne podejście do planu leczenia, zapewniając zgodność i zwiększając szanse powodzenia.”Oto sześć sposobów na poprawę relacji lekarz-pacjent.

 

  1. Przynieś listę pytań
    Kiedy twój lekarz zapyta: „Co Cię dzisiaj sprowadza?”, nie mów „yyy”. Zamiast tego, przed spotkaniem, spisz listę swoich obaw i pytań. W ten sposób możesz pewnie i sprawnie odpowiedzieć „Mam trzy wątpliwości. Przede wszystkim… lub podobnie. Wiesz czego oczekujesz i co chcesz wynieść z wizyty.” Pamiętaj, że Twój lekarz może mieć profesjonalnie prowadzoną elektroniczną dokumentację medyczną w programie EDM, takim jak Medfile i lekarz będzie miał w miejscu wszystko na temat Twoich poprzednich wizyt.2. Podziel się swoją historią
    Wiele razy twoja historia medyczna jest pomocna przy postawieniu właściwej diagnozy. Twoje życie towarzyskie, wsparcie rodzinne, poziom stresu, energia, emocje, dieta i sen to wszystkie ważne czynniki, które lekarz powinien rozważyć. Wiedząc o tym, lekarz może udzielić ci bardziej kompleksowej pomocy i przedstawić lepsze sugestie, a nawet zamówić odpowiednie konsultacje lub pomoc. Aby uzyskać wszystkie te informacje, lekarz może przejść do trybu wywiadu. Nie ma to na celu przerywania twojej opowieści ani minimalizowania znaczenia tego, co mówisz, ale raczej jest to, aby poprowadzić twoją historię do formatu, który pomoże lekarzowi zrozumieć twój stan.

    3. Nie baw się w specjalistę
    To, co naprawdę niszczy relację, to kiedy pacjent postawił diagnozę sam, zanim zdążył wejść do środka gabinetu lekarskiego. Na przykład, kiedy lekarz zapyta, co jest nie tak, lepiej jest wymienić objawy w sposób uczciwy i wyraźny, niż powiedzieć, że stwierdziłeś – po szeroko zakrojonych poszukiwaniach internetowych – u siebie konkretną chorobę.

    4. Bądź szczery
    Wielu pacjentów fałszuje prawdę swoim lekarzom (Ile pijesz, czy kiedykolwiek paliłeś?) ze strachu przed sądem. Ale stuprocentowa uczciwość jest niezbędna do budowania zaufania między pacjentem, a lekarzem. Jeśli twój lekarz nie ma jasnego obrazu twojej historii zdrowia w jaki sposób ma Ci pomóc?

    5. Słuchaj uważnie
    Możesz uzyskać wiele informacji jeśli tylko będziesz uważnie słuchał. Upewnij się, że niczego nie przegapisz. Warto zapisywać odpowiedzi lub poprosić członka rodziny, aby dołączyć do Ciebie – faktem jest, że cztery uszy słyszą więcej niż dwa.

    6. Nie upieraj się – lekarz zwykle ma rację.
    Ludzie wchodzą do gabinetu lekarza z preferencjami i uprzedzeniami, które mogą utrudniać obiektywne spojrzenie na ich diagnozy i opcje leczenia. Jednakże, rozumiejąc, jakie są twoje, możesz przedyskutować je z lekarzem, aby wspólnie opracować najlepszy plan leczenia dla ciebie.

5 pytań, które musisz zadać w badaniu satysfakcji pracowników

Podejmując decyzję o przeprowadzeniu badania zadowolenia wśród zatrudnionych pracowników, warto zdać sobie sprawę z kilku podstawowych zasad, które związane są z tego typu procesem. Najważniejsze jest zachowanie anonimowości ankietowanych oraz poufności pozyskanych informacji. Jednocześnie wspiera to możliwość otrzymywania szczerych odpowiedzi w toku realizowanego badania satysfakcji pracowników.

Pytania, których nie warto pominąć

Na powodzenie badania wpływa przede wszystkim budowa ankiet, a zwłaszcza trafność zawartych w nich pytań, które to powinny być zadawane w taki sposób, aby w pełni oddawały charakter firmy oraz były zbieżne z wykonywaną pracą. Wśród pytań, które koniecznie powinny znaleźć się w ankiecie, wyróżnia się zapytania dotyczące:

  1. wkładu własnej pracy w ogólny rozwój firmy – Czy wiesz, w jaki sposób wpływasz na osiąganie przez firmę celów rozwojowych? Czy rozumiesz cel firmy?
  2. zadowolenie z pracy i atmosfery w firmie – Czy poleciłbyś firmę swoim znajomym? Jak bardzo jesteś zadowolony ze swojej pracy?
  3. zarządzania – Jak oceniasz w skali od 1 do 7 nadzór twojej pracy przez przełożonych?
  4. rozwoju – Czy uważasz, że masz szansę rozwoju zawodowego w firmie?
  5. planów na przyszłość – W jakim stopniu prawdopodobne jest, że będziesz pracował w tej firmie za rok/za 2 lata?

 

Jakie obszary mogą zostać poddane badaniu?

W ankietach należy skupić się w największym stopniu na tych elementach, które mają największy wpływ na odczuwane zadowolenie przez pracowników. Obszary, wokół których mogą zostać zrealizowane badania dotyczą m.in.:

  • relacji z przełożonymi i współpracownikami,
  • komunikacji w miejscu pracy np. przekazywanie informacji,
  • znajomości struktur organizacji,
  • kultury organizacji,
  • misji firmy i wartości pracowników.

 

Na co zwrócić uwagę, aby badanie przyniosło dobre efekty?

Pracodawca organizując tego typu badania powinien nie tylko pamiętać o poufności i anonimowości badanych, ale także:

  • zagwarantować pracownikom czas i miejsce na wypełnienie ankiety;
  • zachęcić pracowników do wzięcia udziału w dobrowolnym badaniu.

Badacze, którzy budują ankietę badania satysfakcji pracowników powinni zadbać o jej czytelną formę i spójność ankiety oraz właściwe zadawanie pytań wraz z wykorzystaniem pytań otwartych, jak i zamkniętych. Przed przystąpieniem do badania pracowników, warto sprawdzić powodzenie ankiety na próbnej grupie respondentów.

 

 

 

Oprogramowanie do ankiet online

Kluczem do zwiększenia sprzedaży towarów lub usług w Internecie i pozyskania nowych klientów jest z jednej strony precyzyjne zdefiniowanie ich oczekiwań, z drugiej zaś poznanie ich opinii o różnorakich elementach naszego biznesu. Jednym z licznych narzędzi, przy pomocy których istnieje możliwość zebrania takich informacji jest oprogramowanie do ankiet online.

O ankietowaniu użytkowników

Wykorzystanie oprogramowania tego typu (często określanego jako aplikacja CAWI, ze względu na metodę, z jakiej korzysta) opiera się w dużej mierze na podsyłaniu naszym klientom ankiet zawierających pytania o poziom zadowolenia z przeprowadzonej transakcji, kontaktu z obsługą czy terminowości dostawy. Otrzymywane w ten sposób informacje są nieocenione dla prowadzenia biznesu, ponieważ pochodzą od dokładnie tych samych osób, dla jakich pragniemy udoskonalić naszą ofertę.

Nie bez znaczenia pozostaje także możliwość wyraźnego zmniejszenia odsetku klientów skrajnie niezadowolonych, którzy w największym stopniu mogą zagrozić wizerunkowi naszego biznesu, publikując w Internecie nieprzychylne opinie, czy aktywnie odradzając skorzystanie z naszych usług swoim znajomym.

Kto może skorzystać z ankiet online?

Oferta rozwiązań związanych z aplikacjami CAWI adresowana jest do różnego typu odbiorców. Z korzyści, jakie płyną z zastosowania tego rodzaju oprogramowania mogą skorzystać zarówno właściciele wielkich internetowych biznesów (takich jak rozbudowane sklepy o znacznym obrocie), jak i osoby stojące za znacznie mniejszymi przedsięwzięciami. Do tej drugiej grupy jesteśmy w stanie zaliczyć na przykład organizatorów szkoleń, którzy pragną uzyskać określony feedback od swoich uczestników.

Należy pamiętać, iż oprogramowanie do ankiet online oferowane jest w bardzo różnych konfiguracjach – począwszy od najprostszych produktów, pozbawionych jakichkolwiek zaawansowanych funkcji, aż po złożone rozwiązania, przygotowane z myślą o największych przedsiębiorstwach i zdolne do precyzyjnego dostosowania się do ich potrzeb.

Korzyści związane z ankietowaniem klientów

Jedną z głównych korzyści płynących z uzyskania odzewu od klientów na temat satysfakcji ze świadczonych przez nas usług, jest możliwość łatwego odkrycia obszarów, które powinniśmy ulepszyć. Słabym punktem naszego biznesu może być na przykład utrudniony kontakt z obsługą klienta czy wydłużony czas dostawy niektórych sprzedawanych przedmiotów. Co więcej, z punktu widzenia właściciela przedsiębiorstwa bardzo często nie jesteśmy w stanie odkryć tego rodzaju wad i dopiero wyniki ankiet są w stanie nam uświadomić ich obecność.

Odsetek wypełnionych ankiet

Pomimo wszystkich wspomnianych wyżej zalet, ankiety online od zawsze borykają się z pewnego rodzaju problemem. Niekiedy trudno jest bowiem skłonić naszych użytkowników do ich wypełnienia. Aby zwiększyć ilość wypełnionych kwestionariuszy (i zarazem pozyskanych o klientach informacji), powinniśmy zadbać o kilka istotnych elementów.

Po pierwsze, należy skorzystać z takiego oprogramowania do ankiet online, które umożliwia tworzenie kwestionariuszy o atrakcyjnym, nowoczesnym wyglądzie. Ilość pytań w nich zawartych nie może również być zbyt duża – inaczej zniechęcimy użytkowników, jeszcze zanim odpowiedzą oni na wszystkie z nich.

Jeśli posiadamy techniczną możliwość wdrożenia takiego rozwiązania, warto rozważyć zaoferowanie naszym klientom jakichś korzyści za poprawne wypełnienie ankiety. Może to być na przykład drobny rabat przy następnym zakupie w naszym sklepie.

Jakie oprogramowanie wybrać?

Naturalnym kryterium wyboru oprogramowania CAWI powinno być jego dopasowanie do naszych oczekiwań. Trudno więc wskazać pojedynczą aplikację, która okazałaby się odpowiednia w każdym przypadku. W razie potrzeby warto wystosować zapytania do kilku firm oferujących tego rodzaju rozwiązania i samodzielnie porównać ich propozycje.

Analiza rynku w branży farmaceutycznej

Czy masz świadomość przyczyn sukcesu najpopularniejszych obecnie marek na rynku leków i suplementów diety? Myślisz pewnie, że jest to zasługa kosztownej reklamy, na której zakup Ty nie możesz sobie pozwolić. Ale może warto zastanowić się nad tym, co tak naprawdę zadecydowało o skuteczności tej formy promocji. Zaplanowanie scenariusza reklamowego z całą pewnością nie było dziełem przypadku.

Analiza rynku – klucz do sukcesu

Firmy farmaceutyczne przed realizacją kampanii marketingowej w pierwszej kolejności przeprowadzają kompleksową analizę rynku. Tego rodzaju badanie opiera się przede wszystkim na pozyskaniu szczegółowych informacji na temat profilu docelowego Klienta. Należy rozpoznać jego ukryte potrzeby, których nie raz sam nie nie jest świadomy. W tym celu uzasadniona jest zwłaszcza realizacja badań o charakterze jakościowym. Należy do nich zaliczyć m.in. grupowe wywiady fokusowe czy indywidualne wywiady pogłębione. Umożliwią one pozyskanie jednostkowych insightów. Ich uwzględnienie w komunikacji reklamowej daje niemalże gwarancję, że zainwestowane środki wielokrotnie się zwrócą.

Zastosowanie metody desk research

Firmy z branży medycznej bardzo często decydują się również na przeprowadzenie analizy rynku metodą desk research. Tego rodzaju analiza danych zastanych polega na zebraniu informacji z różnych źródeł, ich przetworzeniu, a następnie wyciągnięciu na tej podstawie stosownych wniosków. Działania w ramach analizy danych dotyczących wybranego segmentu na rynku medycznym mogą obejmować między innymi następujące źródła:

1. raporty z badań i analizy rynku,

2. informacje medialne,

3. dane statystyczne – zwłaszcza zebrane za pośrednictwem instytucji publicznych takich jak Główny Urząd Statystyczny czy Narodowy Fundusz Zdrowia czy Ministerstwo Zdrowia,

4. rejestry medyczne i kliniczne,

5. biuletyny,

6. branżowa prasa,

7. bazy przetargów publicznych (ogłoszenia o zamówieniach publicznych oraz ich wyniki),

8. komercyjne bazy przedsiębiorstw,

9. dane na temat sytuacji finansowej firm z branży medycznej,

10. opinie ekspertów.

Co możesz zyskać?

Przeprowadzona analiza rynku powinna zostać zakończona przedstawieniem zestawu wniosków oraz rekomendacji. Jeżeli firma z sektora medycznego zdecyduje się na ich wdrożenie, zyska wtedy następujące korzyści:

 1. rozpoznanie aktualnych trendów na rynku,

2. wzrost zysków ze sprzedaży,

3. rozpoznanie działań konkurencji,

4. wzrost skuteczności działań reklamowych,

5. optymalizacja budżetu przeznaczanego na promocję,

6. identyfikacja atrakcyjnych nisz na rynku medycznym,

7. weryfikacja kluczowych graczy na rynku,

8. Poznanie wiarygodności kontrahentów.

Podsumowanie

Nie możesz więc przegapić szansy na dynamiczny rozwój swojej firmy. Podejmij decyzję o zleceniu firmie badawczej wykonania analizy rynku. Dzięki temu już niebawem zyski Twojego przedsiębiorstwa znacznie wzrosną.

Badania opinii drogą do rozwoju firm – wybierz płatne wypełnianie ankiet

Badania opinii publicznej prowadzone są przez wyspecjalizowane ośrodki badawcze, które starają się w ten sposób zbierać opinię społeczeństwa na różnorakie tematy. Jak się obecnie okazuje wiele firm na tej podstawie gromadzi dla siebie informacje na temat tego jak są postrzegane przez klientów i w ten sposób ewentualnie wiedza co zmienić, by z czasem ta opinia stała się lepszą. Jednak problemem firm będzie znalezienie dobrego materiału badawczego.

Wypełnianie ankiet – jak poszukać dobrych osób do badania?

W przypadku badań opinii bardzo dużym problemem okazuje się znalezienie osób, które będą przykładać się do wypełnionej ankiety i podejdą do niej poważnie. Duża ilość pytań sprawia, żę wiele osób nie kończy badania, mają problem z przygotowywaniem odpowiedzi, które wymagają wyrażenia własnego zdania. W ten sposób niestety dochodzi do sytuacji, w której nie można uzyskać kompletnych wyników badań.

Płatne ankiety szansą na wiarygodne badania

Okazuje się, że obecnie zarabianie na wypełnianiu ankiet w wielu przypadkach okazuje się być szansą dla firm na zdobycie wiarygodnych danych. Tworzone są serwisy, w których realizuje się ankiety, za które należy zapłacić badanej osobie. W ten sposób można oczekiwać, że badany będzie przykładał się do tego co realizuje zdając sobie również sprawę z tego, że brak dobrze wypełnionej ankiety sprawi, że nie dostanie już kolejnej do uzupełnienia.

Szansa na dodatkowy zarobek

Fakt, że firmy są w stanie zapłacić za dobre badania opinii sprawia, że dla nas jest to szansa na dodatkowy zarobek, którą bez wątpienia warto wykorzystać. W zależności od skomplikowania ankiety, jej rozbudowania zależeć będzie czy dostaniemy za nią kilka czy kilkadziesiąt złotych. Wypełniając kilkanaście takich ankiet w ciągu miesiąca mamy szansę na to, by zarobić nawet kilkaset złotych co będzie kwotą rzeczywiście pokaźną.

Jak wygląda badanie?

W przypadku płatnego wypełniania ankiet dostaniemy dostęp do specjalnej strony, na której przygotowana zostanie ankieta do wypełnienia. Naszym zadaniem będzie odpowiadać na stawiane tam pytania, po jej wypełnieniu i sprawdzeniu na naszym koncie w serwisie pojawią się środki za daną ankietę, które po jakieś czasie będzie można wypłacić. W przypadku wielu badań na początek przeprowadzany jest wywiad umożliwiający zbadanie kto wypełnia ankietę i czy dana osoba profilem pasuje do tego konkretnego badania.

Płatne ankiety to świetny sposób na dodatkowy zarobek, jeśli szukamy propozycji, która nie będzie nas wiązać czasowo, tutaj wyłącznie od nas zależy kiedy sięgniemy do ankiety, która dostępna jest przez całą dobę.

Na czym polega profesjonalne badanie fokusowe?

Badania FGI pomogą Twojej firmie zyskać korzyści biznesowe

Badania fokusowe, czyli zogniskowane wywiady grupowe (FGI) to bardzo wartościowa metoda badań jakościowych, która w szczególności znajduje zastosowanie w badaniach marketingowych. Ze względu na swoją specyfikę oraz konieczność zastosowania zaawansowanych technik, badania FGI powinny być zlecane wyłącznie doświadczonej agencji badawczej.

Ogólne zasady badania fokusowego

Jak sama nazwa wskazuje, zogniskowany wywiad grupowy polega na przeprowadzeniu przez moderatora rozmowy z grupą precyzyjnie dobranych osób (maksymalnie 12) według z góry określonego scenariusza. Badanie przeprowadza się w specjalnie do tego przystosowanych pomieszczeniach (tzw. fokusowniach). Prowadzona przez moderatora dyskusja powinna umożliwić poznanie opinii, emocji i przekonań członków badanej grupy na dany temat.

Cele badania FGI

Badania FGI wykorzystywane są zwykle przez firmy do badania reakcji klientów na nowy lub zmodyfikowany produkt lub usługę, ale także do sprawdzenia odbioru działań marketingowych, czy też zidentyfikowania potrzeb nabywców.

Moderowana dyskusja z wyselekcjonowaną grupą respondentów pod kątem określonych cech pozwala dokładnie poznać ich obiektywne opinie, które są dobrym punktem wyjścia do przeprowadzenia dalszych, dogłębnych badań ilościowych. Te z kolei mogą być już solidną podstawą do podejmowania ważnych decyzji biznesowych np. wprowadzenia nowego produktu na rynek.

Komu powierzyć przeprowadzenie badania?

Wywiady grupowe przeprowadzane są przez większość agencji badawczych, jednak tak naprawdę tylko niektóre z nich są do tego zadania odpowiednio przygotowane. Przede wszystkim tylko dobra firma badawcza dysponuje odpowiednim zapleczem, które warunkuje profesjonalne przeprowadzenie badania. Wybierając firmę do badania fokusowego w szczególności należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  • Warunki techniczne fokusowni — powinno być to specjalne pomieszczenie wyposażone w stół konferencyjny, lustro weneckie do obserwacji reakcji uczestników oraz sprzęt rejestrujący sesję i umożliwiający jego transmisję online dla klientów.
  • Doświadczeni specjaliści — szczególną rolę tu odgrywa moderator, od którego umiejętności zależy jakość dyskusji i osiągnięcie w jej wyniku określonych celów badania.
  • Kompleksowość badań — dobre firmy badawcze oferują pełną obsługę projektu, począwszy od przygotowania scenariusza badania, poprzez dobór jego uczestników i przeprowadzenia dyskusji, na analizie wyników i przedstawienia ich w formie raportu skończywszy.

Warto pamiętać, że w przypadku badań fokusowych w sposób szczególny profesjonalizm ich przeprowadzania determinuje wiarygodność i użyteczność osiągniętych wyników.