Trudny rynek

Cóż bliższego niż papier toaletowy? W XXI wieku praktycznie nie wyobrażamy sobie, żeby mogło go zabraknąć. Kupując go, mamy do wyboru ogromną paletę kolorów, faktur, rozmiarów a nawet zapachów – i każdy producent stara się uwieść nas propozycją dopasowaną do naszej łazienki i potrzeb. Wśród takiej konkurencji trudno skonstruować skuteczną strategię marketingową, która mogłaby przynieść spektakularny sukces.

Powyższy przykład dobrze ilustruje złożoność problematyki związanej z rynkiem dóbr szybkozbywalnych, z angielska zwanych FMCG – Fast Moving Consumer Goods. Stykamy się z nimi codziennie, są to bowiem artykuły pierwszej potrzeby – jednocześnie najmniej uwagi przywiązujemy do tych zakupów. Dla przeciętnego klienta istotne jest, aby dany produkt był dostępny i spełniał swoje zadanie – marka okazuje się sprawą drugorzędną.

Szansa – badanie

Szansą na zdobycie i utrzymanie klientów może się okazać inwestycja w badania rynku FMCG. Pomogą one właściwie zdiagnozować potrzeby i sformułować strategię, która trafi klientom do przekonania.

Zalecane metody

Metody właściwe dla badań rynku FMCG przede wszystkim wiążą się z analizami wchodzącymi w skład grupy badań jakościowych. Oprócz standardowych pogłębionych wywiadów indywidualnych lub grupowych specjalnie dla tego rynku opracowano techniki takie jak insighty i testy konsumenckie. Wszystkie te metody łączy potencjał odpowiedzi na pytanie o przyczynę danego zachowania, emocji, postawy lub ich braku. Polegają one na wspomaganej przez wykwalifikowanego moderatora autoanalizie badanych, którzy proszeni są o prześledzenie własnych procesów decyzyjnych, do których ujawnienia zmierza ankietujący.

Istnieje także możliwość wykorzystania ilościowych metod badawczych, których zaletą jest przejrzysta postać wyników – zwykle prezentowanych w formie zestawień procentowych lub liczbowych. Najlepszym pomysłem wydaje się połączenie obu rodzajów badań w celu otrzymania pełnego obrazu zagadnienia.

Pomysł na badanie

Przykładowo chcąc wypromować nowy produkt warto skonsultować prototyp ze starannie wyselekcjonowaną grupą respondentów, którzy podczas spotkania fokusowego (od ang. focus group interview – zogniskowany wywiad grupowy) nie tylko dokonają jego oceny, rekomendując stosowne według nich poprawki, ale także zastanowią się, dlaczego dany element wywołuje daną reakcję oraz jak zmienić negatywne elementy przekazu. Kolejnym rekomendowanym krokiem powinno być badanie ankietowe, które będzie odbywać się w oparciu o kwestionariusz zaprojektowany z uwzględnieniem wyników badań fokusowych. W ten sposób nie tylko uzyskają one potwierdzenie, ale także wprowadzają stopniowalność występowania danego sądu, opinii bądź oceny, stając się wiarygodną podstawą przyszłej strategii marketingowej.

Poland market research

FMCG is a branch, which means Fast Moving Consumer Goods. It is a branch of articles of daily use. So, as a company from this branch you have many clients and high demand, also: low manufacture cost and bulk sale. But, on the other hand, companies from this branch are very competitive (for example, imagine typical client, who has – in each shop – choice of many brands based on the size of the shop). You can also imagine debut on this market, which is very difficult. The company which is new in this market, has to allocate properly financial resources for marketing and advertising strategy. Therefore it is highly recommended to conduct market research Poland in this branch. It is essential for customer service departments, sales departments, marketing departments.

Products

In this market you can find companies which produce domestic detergents, cosmetics, groceries. And every company is aware of the fact, that customers are rather loyal, although proper marketing campaign may change their habits. So, producers should take care of products quality, distribution channels (e.g. Internet sale), prices, social media activity, advertisements.

Research

For a release of a new product on this market (FMCG), on which customers does not like novelty, it is important to conduct marketing research. It is not unusual for many companies, to appoint such research, because results of research projects provide data essential to develop appropriate strategy for the company. Marketing strategy, sales strategy, customer service strategy, advertisement strategy, distribution strategy and so on. It begins from the conception of research project (such as: product, target group, sale price, marketing, distribution channels, advertising and many more). Additionally, it is essential to conduct research about cooperators and commercial oppurtunities. Market research in Poland means, among other things: product concepts and prototypes research, consumer insights, advertising campaign tracking, advertising concept testing (packaging/advert – storyboards/stillomatics), segmentation research, life time value, decision makers surveys.

Methods/techniques

Within methods of this research projects you can find sometimes quantitative research, but mostly – qualitative research. But it is relatively long-lasting and expensive. Qualitative research also menas, that results are difficult to generalize to the entire population of customers (current and potential), cooperators and others. But, with the help of research company, it is possible to choose wisely respondents according to lifestyle, demographic and economic variables, shopping preferences. Within the techniques of the qualitative research you can find: Mystery Client, FGI – focus group interview, IDI – individual in-depth interview. And it is highly recommended to use at least two of these techniques for proper conduct of the research project.

Omnibusy

Małym firmom trudno jest prowadzić dział rozwoju czy inwestować w badania. A przecież to właśnie one najbardziej potrzebują skutecznej reklamy i dobrej strategii. Wychodząc naprzeciw zarządzającym małymi i średnimi przedsiębiorstwami przygotowaliśmy nową ofertę, której zaletami są szybkość i niska cena.

Oferowane przez nas rozwiązanie to badanie omnibusowe: Omnibus CATI. Badanie to ma postać cyklicznego (comiesięcznego) sondażu prowadzonego w grupie 1000 dorosłych mieszkańców kraju. Próba badawcza dobierana jest według najwyższych firmowych standardów rzetelności wśród mieszkańców wszystkich województw z uwzględnieniem rzeczywistej struktury społeczeństwa, które podzielono ze względu na płeć, wiek, wykształcenie i miejsce zamieszkania.

Niski koszt

Żeby zadać pytanie 1000 dorosłych mieszkańców Polski potrzebne jest jedynie 400 zł. Tak niski koszt osiągnęliśmy dzięki skompilowaniu projektów badawczych od kilku zamawiających – mogą oni skierować do ankietowanych zarówno pojedyncze pytanie, jak i cały ich blok. Zadanie pytań zbiorczo, w jednej ankiecie, pozwala rozdzielić koszty realizacji badania, które każdy zlecający musiałby ponieść osobno, gdyby realizować badania oddzielnie.

Szybkość dostępu do wyników badania omnibusowego zapewnia zastosowanie metody CATI, która eliminuje konieczność druku papierowych kwestionariuszy, przesyłania danych tradycyjną pocztą oraz digitalizacji danych. Wszystko to procesy długotrwałe – a przy tym kosztowne. Badania telefoniczne stanowią dziś podstawę badań marketingowych, których zaletami muszą być szybkość i niska cena.

Krótki czas oczekiwania

Miłą niespodzianką w naszej ofercie jest zatem czas oczekiwania na raport, który wynosi jedynie 7 dni. Harmonogram badania jest następujący: na dwa tygodnie przed startem ankietyzacji zbieramy pytania od zamawiających. Następnie – 1 dnia miesiąca – rusza proces ankietyzacji, a już 7 dni później gotowy jest raport w wersji standardowej.

Wersja standardowa raportu zawiera zestawienia tabelaryczne (liczbowe i procentowe) dotyczące zleconej przez zamawiającego części. Za dodatkową opłatą raport można poszerzyć o dodatkowe analizy statystyczne, w tym testowanie hipotez statystycznych, prowadzące do wyłonienia istotnych korelacji między zmiennymi oraz o ułatwiające interpretację danych elementy metody opisowej.

Omnibus CATI pozwala na okresowe pomiary określonego parametru – ten rodzaj badania jest więc doskonały do monitorowania stanu wiedzy społeczeństwa przed, w trakcie i po przeprowadzeniu akcji promocyjnej lub kampanii społecznej. Zachęcamy do współpracy także instytucje zaangażowane w przedsięwzięcia informacyjne – dzięki badaniu omnibusowemu najlepiej określicie państwo społeczny respons na organizowaną akcję.

Badania marketingowe i społeczne dla każdego

Z potrzebą badań marketingowych, społecznych, opinii, rynku pracy, można zetknąć się zarówno w instytucjach publicznych, jak urzędy, jak i firmach prywatnych, niezależnie od ich wielkości. Bada się odbiorców, konsumentów, pracowników, bezrobotnych, czy studentów, a więc różne grupy. Bada się też różne branże, czy gałęzie gospodarki. Bada się różnymi metodami: ilościowymi, jak i jakościowymi, np. techniką badań telefonicznych (CATI), ankiet wspomaganych komputerowo (CAPI), ankiet internetowych (CAWI), ankiet tradycyjnych, papierowych (PAPI), wywiadów grupowych (FGI), czy indywidualnych (IDI).

W czym może pomóc oprogramowanie badawcze

Kluczowe w przypadku badań internetowych, telefonicznych i wspomaganych komputerowo okazuje się oprogramowanie badawcze, dzięki któremu przeprowadzenie badań może stać się bardzo proste. Do tego stopnia, że nie jest konieczne wynajmowanie agencji badawczej. Na rynku istnieją rozwiązania tak przyjazne użytkownikowi, że jest możliwe dzięki nim stworzenie nawet skomplikowanych kwestionariuszy. System do obsługi badań pozwala na zaprojektowanie badania, realizację, kontrolę materiału a także prostą analizę zebranych danych. Sprawdza się w projektach z zakresu badań społecznych, rynku i opinii, rynku pracy, ewaluacjach. Istnieją dwa najpopularniejsze rozwiązania stosowanie przez firmy oferujące oprogramowanie badawcze: korzystanie z systemu badawczego na serwerze firmy badawczej bądź też zainwestowanie we własny serwer. Aplikacji zatem nie trzeba nawet instalować we własnej firmie, wtedy całe wsparcie techniczne jest oferowane przez agencję badawczą udostępniającą tę aplikację. Licencje mogą zostać zakupione na różne okresy, można też rozszerzać licencje wykupując możliwość użytkowania systemu przez dodatkowych ankieterów. Software badawczy domyślnie jest zintegrowany z konkretnym systemem VoIP, można też jednak zintegrować go z każdym innym, według życzenia klienta. Podstawą jest jednak panel pozwalający na tworzenie ankiet, realizację i nadzór badania. Zawiera się w tym przyjazne narzędzie do tworzenia kwestionariuszy, intuicyjny interfejs webowy, mechanizm testowania logiki ankiety, podpowiedzi modułu pomocy, automatyczne dbanie przez system o parametry wprowadzonej analizy próby, dostęp na bieżąco do statystyk ankieterów i statystyk postępów badania, eliminowanie błędnych wpisów, generowanie prostych zestawień odpowiedzi na poszczególne pytania.

Co wybrać

Spośród ofert dostępnych na rynku polecamy CATI-System.pl, polski, nowoczesny system badawczy wspierający CATI, CAWI i CAPI we wszelkiego typu projektach. Jest ono oferowane przez firmę Biostat z Rybnika, zapewniającą temu oprogramowaniu wsparcie techniczne i merytoryczne.

Co pomaga w badaniach rynkowych?

Istotną częścią badań marketingowych są badania rynku, które pomagają przedsiębiorcom podejmować właściwe decyzje dotyczące przyszłości firmy. Takie badania muszą być przeprowadzone wiarygodnie i rzetelnie, a nad analizą pozyskanych dzięki nim wyników muszą pracować doświadczeni statystycy i analitycy. Dlatego polecamy dokładnie przyjrzeć się ofertom firm badawczych.

Doświadczenie to podstawa

Firmy badawcze, podobnie jak inne podmioty działające na rynku, zawsze starają się prezentować portfolio, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie projekty realizowała dana firma i do kogo zwrócić się po rekomendacje. To powinna być podstawa rozpatrywania konkretnego przedsiębiorstwa badawczego jako ewentualnego realizatora planowanego przez nas badania rynku. Następnie należy sprawdzić, jakim potencjałem dysponuje agencja badawcza, chodzi o liczbę analityków, niezależnych ekspertów, ankieterów, a także wykorzystywane oprogramowanie badawcze. Oczywiście cena również jest ważna, ale rynek badań również i w tym nie różni się od innych branż – najlepiej nie wybierać ofert bardzo tanich lub bardzo drogich.

Kompleksowość badań rynku

Jeżeli już decydujemy się na poważną inwestycję, jaką są badania rynku, to warto przeprowadzić jak najszerszy ich zakres. Czasem oznacza to konieczność przeprowadzenia cyklu badań, w kilku falach. Pozyskuje się dzięki nim bardzo szeroki wachlarz danych, od bieżącej struktury rynku i pozycji danego przedsiębiorstwa na rynku, przez rozpoznawanie luk na rynku, opinie o produktach, opinie o reklamach, po analizy cen, czy modele ryzyka. Chodzi zatem o zbadanie samego rynku, przedsiębiorstwa, produktów i klientów.

Lista niezbędnych metod i technik badawczych

W poszczególnych etapach badań rynku można stosować różne metody i techniki badawcze. Wśród standardowych wymienia się: tradycyjne wywiady kwestionariuszowe (PAPI), wywiady tradycyjne wspomagane komputerowo (CAPI), badania telefoniczne wspomagane komputerowo (CATI), ankiety wypełniane on-line (CAWI), wywiady indywidualne pogłębione (IDI), diady i triady, a także zogniskowane wywiady grupowe (FGI) i tajemniczy klient (mystery shopping).

Jak dobrać właściwy zestaw badań rynku

To, co z oferty badań rynku wybierzemy i jakie zastosujemy metody i techniki badawcze zależy od kilku czynników. Przede wszystkim od tego, czy chodzi o firmę działającą już od dłuższego czasu, czy nową. Następnie, czy chodzi o skupienie się na badaniu samej firmy (jej pozycji, możliwości rozwoju), jej produktów, czy może klientów. Niezmiernie ważne są również przemyślenia właściciela bądź zarządzających przedsiębiorstwem i zespołów zajmujących się sprzedaż a także marketingiem.

Kolportaż ulotek

kolportaż ulotekKolejnym bardzo ważnym działaniem marketingowym, które podstawowym celem jest promocja przedsiębiorstwa, kreowanie wizerunku firmy, kreowanie marki, czy też najzwyczajniejsza promocja produktów i usług, jest kolportaż ulotek reklamowych. Jest to działanie nastawione na konkretne grupy odbiorców, dzięki czemu, reklama trafia dokładnie tam gdzie tego chcemy. Ponadto kolportaż ulotek ulotek jest z reguły oparty o bazy adresowe, dzięki czemu, nie mamy tutaj do czynienia ze ślepym rozdawaniem ulotek (w niektórych okolicznościach jak najbardziej skutecznym), tylko z celowym dostarczaniem treści reklamowych tym odbiorcom, co do których mamy pewność, iż będą oni zainteresowani materiałami reklamowymi.

Można tutaj więc powiedzieć, iż kolportaż ulotek, będzie działaniem praktycznie tak samo skutecznym jak mailing bowiem w tym szczególnym przypadku, czyli mailingu, będziemy mieli do czynienia z rozsyłaniem treści reklamowych na adresy email osób, które wyraziły na to swoją zgodę, a nawet bardzo precyzyjnie określiły, jakiego rodzaju materiały reklamowe znajdują się w ich zainteresowaniach. Dzięki temu wiemy, mamy nawet pewność, iż będzie to wyjątkowo skuteczna kampania reklamowa, szczególnie jeśli treść reklamowa zostanie odpowiednio przygotowana, z uwzględnieniem charakterystycznych cech grupy docelowych odbiorców.

Musimy tutaj także powiedzieć, iż w przypadku kiedy prowadzimy działania związane z mailingiem lub kolportażem ulotek, niezbędnym elementem będą bazy danych zawierające odpowiednie adresy, oraz emaile osób, do których będzie trafiać reklama. Dlatego też, wykorzystujemy tworzone przez nas bazy teleadresowe, które możemy w dowolny sposób posortować, czy to pod względem wieku, płci, miejsca zamieszkania, czy też pod względem stanu cywilnego i zarobków. Wiadomo, iż każdy z tych aspektów wpływa na to, w jaki sposób należy o takiej osoby prowadzić promocję konkretnych produktów oraz usług, a co za tym idzie, bazy teleadresowe, będą tutaj kwestią wręcz niezbędną.

Rozszerzeniem tej oferty są badania mystery shopping, które dają szansę na obiektywną ocenę jakości oferowanych produktów, usług oraz przede wszystkim możliwość oceny jakości obsługi z punktu widzenia klienta.

Przebieg badania ewaluacyjnego

ewaluacjaPrzeprowadzenie badania ewaluacyjnego to bardzo poważne i skomplikowane zajęcie bowiem musimy tutaj w pierwszej kolejności postawić konkretne pytania, na które chcemy w wyniku ewaluacji uzyskać odpowiedzi. Następnie trzeba określić w jaki sposób będziemy zbierać niezbędne informacje do przeprowadzenia ewaluacji, oraz określić jaki zakres informacji będzie nas interesował. Rzecz jasna wszystkie te kwestie będą określane w stosunku do samego przedmiotu działania, bowiem to właśnie jego końcowy efekt jest dla nas najistotniejszą kwestią do poruszenia zaś na sam koniec musimy sprawdzić poprzez analizę zebranych informacji, czy rzeczywiście osiągnęliśmy zakładane cele.

Wartym podkreślenia jest tutaj przede wszystkim fakt tego, iż ewaluacja to systematyczne zbieranie informacji o danym działaniu, na każdym jego etapie, oraz systematyczne ich analizowanie, dzięki czemu, jeszcze w trakcie trwania danego działania, możemy określić, czy efekty osiąganie podczas realizacji prac są zbieżne z tymi, które sobie wytyczyliśmy. Może się bowiem okazać, iż wcale nie są zbieżne a w wyniku tego konieczna będzie zmiana wytycznych co do działania, czy też dobór innych narzędzi oraz metod pracy.

Następnie musimy zebrane informacje już na sam koniec działania wnikliwie przeanalizować, aby sprawdzić ostateczny efekt działania. Tutaj można powiedzieć, iż badanie ewaluacyjne przynosi nam bardzo dobre wyniki w postaci konkretnych aspektów danego działania, a przez to też możliwe jest osiąganie stale coraz lepszej efektywności poszczególnych działań, poddawanych ewaluacji. Po prostu popełniając jakiekolwiek błędy poprzez badania ewaluacyjne możemy je łatwo zlokalizować, określić przyczyny ich pojawiania się, a następnie wyeliminować na przyszłość, aby wszystkie działania przez nas realizowane mogły być stale coraz bardziej efektywne.

Badania ewaluacyjne dla biznesu

ewaluacjaAgencja badawcza Studio Agama to także wszelkiego rodzaju profesjonalne badania ewaluacyjne prowadzone zarówno na rzecz prywatnych przedsiębiorstw, jak i organizacji rządowych, czy tez samorządów lokalnych. Tutaj przede wszystkim chodzi o to, iż każdy podmiot, czy to prywatny, czy też publiczny, obowiązany jest do prowadzenia ewaluacji działań w ramach finansowania których wykorzystywane są środki pochodzące z Funduszy Strukturalnych UE.

Przede wszystkim musimy powiedzieć sobie, iż nie każdy podmiot dostanie tutaj jakiekolwiek dotacje, bowiem w celu uzyskania pieniędzy z UE, musimy najpierw przedłożyć stosowny projekt działania, w którym zaznaczymy iż w jego wyniku poprawi się sytuacja ekonomiczna konkretnego regionu. Na przykład poprzez zwiększenie zatrudnienia w danym sektorze w regionach na terenie których mamy do czynienia z wysokim poziomem bezrobocia. Dotacje mogą także otrzymać Powiatowe Urzędy Pracy, które środki powinny rozdysponować na szkolenia bezrobotnych oraz ułatwianie im zakładania własnej działalności gospodarczej, czy też na dotacje do tego typu przedsięwzięć. Jak pokazuje najnowsza statystyka w tym temacie, działania te w ostatnich latach stały się jeszcze bardziej skuteczne, poprzez ciągłe ich usprawnianie.

Na usprawnianie zaś, decydujący wpływ wywiera wiedza o konkretnych działaniach, tę zaś możemy pozyskać przeprowadzając odpowiednie badania ewaluacyjne. Badania tego typu to przede wszystkim ciągłe zbieranie informacji o konkretnym procesie, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie wysokiego poziomu wiedzy na jego temat, a co za tym idzie będziemy tutaj mogli wykorzystać te informacje w celu usprawnienia danego procesu w przyszłości.

Nie powinno więc nikogo dziwić to, iż badania ewaluacyjne stanowią wymóg jeśli chodzi korzystanie z środków UE, bowiem chodzi tutaj przede wszystkim o to, aby dotacje Unijne były wykorzystywane jak najlepiej i jak najbardziej precyzyjnie. Bez jakichkolwiek strat, przejadania pieniędzy i wydawania ich na niepotrzebne towary i usługi, które nie przyczyniają się do poprawy sytuacji ekonomicznej regionu którego dotyczy inwestycja.

Badania fokusowe

badania fokusoweKolejnym, bardzo ważnym badaniem przeprowadzanym przez naszą agencję badawczą, jest badanie fokusowe. Ten typ badania jest specjalnie dostosowany do potrzeb klientów, którzy chcą bardzo precyzyjnie poznać opinie klientów na temat konkretnych produktów jak również sprawdzić jak bardzo znane w danej branży są poszczególne marki. Dzięki tak pozyskanej wiedzy możliwe będzie dość efektywne podejmowanie skutecznych działań mających na celu kreowanie wizerunku swojej marki, poprzez ciągłe usprawnianie swoich produktów oraz usług, zgodnie z zapotrzebowaniem klientów.

Można tutaj nawet pokusić się o stwierdzenie, iż badania fokusowe to nowoczesny rodzaj badania, dzięki któremu przedsiębiorca jeszcze lepiej poznaje swoje klienta. Trzeba jednak pamiętać, iż jego przeprowadzenie nie należy do kwestii najprostszych, bowiem musimy tutaj zadbać o odpowiedni wybór grupy badanych respondentów, oraz o odpowiednie pomieszczenie. Pomieszczenie to, czyli tak zwana fokusownia powinno być bardzo dobrze przygotowane. Musi ono zapewniać przebywającym w nim osobom spokój, komfort i poczucie bezpieczeństwa, czyli sprawić aby mogli oni spokojnie, bez żadnych negatywnych bodźców zewnętrznych przeprowadzić moderowaną rozmowę, podczas której odpowiednio skonstruowane pytania do badanych, wyciągną od nich wszystkie niezbędne informacje. Dodatkowo pomieszczenie fokusowni jest wyposażone z reguły w lustro weneckie, za którym znajduje się pomieszczenie, w którym ustawiane są kamery, pozwalające nam na zapis przebiegu badania, a następnie na jeszcze bardziej wnikliwą analizę udzielanych przez badanych odpowiedzi.

Jak dowodzą wszystkie wykonywane opracowania statystyczne, okazuje się iż badanie fokusowe w tym szczególnym przypadku daje nam największą poprawność wyników, mimo iż grupa przebadanych osób jest stosunkowo niewielka w stosunku do badań opinii przeprowadzanych tradycyjnymi metodami. Można więc powiedzieć, iż w wielu sytuacjach będzie to rozwiązanie zdecydowanie najlepsze dla wielu zastosowań marketingowych.

Badania statystyczne

badania statystyczneJednym z najczęściej przeprowadzanych przez nas badań jest badanie statystyczne, których zastosowanie idealnie sprawdza się w przypadku, kiedy musimy zbadać zachowanie się zjawisk masowych. Jednym z przypadków tego rodzaju zjawisk, jest na przykład określenie zachowania grup odbiorców na przykład usług telefonicznych. Tutaj niestety mamy do czynienia z dużymi liczbami klientów, wobec czego też, precyzyjne sprawdzenie poglądów każdego z nich jest po prostu niemożliwe, skutkiem czego musimy tutaj zastosować badania statystyczne.

Tego typu badanie będzie wyglądało w taki sposób, iż w pierwszej kolejności musimy na podstawie rzetelnie zbudowanej bazy danych klientów, wybrać odpowiednią próbę reprezentatywną wśród potencjalnych klientów na usługi telekomunikacyjne, aby wśród tej próby przeprowadzić badanie, a następnie przeprowadzając odpowiednie obliczenia statystyczne wyniki przeprowadzonego badania odnieść do całej grupy odbiorców. Rzecz jasna trzeba tutaj uwzględnić limit błędu statystycznego, bowiem nie zawsze po przeniesieniu wyników na całą grupę, i zastosowaniu ich w sprzedaży, okaże się że faktyczna sprzedaż, będzie dokładnie taka, jaką przewidywaliśmy na podstawie badania. Dlatego też, badania statystyczne powinny być przeprowadzane jak najbardziej dokładnie, aby wyeliminować w jak największym stopniu błąd statystyczny (co rzecz jasna do końca nie jest możliwe), a dzięki temu aby uzyskiwane przez nas wyniki badań, były jak najbardziej poprawne i zgodne z rzeczywistością.

Tego typu działania, są bardzo skomplikowane i wymagają od nas odpowiedniej wiedzy, doświadczenia, oraz dostępu do profesjonalnych narzędzi badawczych oraz analitycznych. Przykładem badań tego rodzaju będzie tutaj na przykład statystyka medyczna, która jest zbiorem badań statystycznych w dziedzinie medycyny, a co za tym idzie, zapewnia nam wiedzę statystyczną na temat lekarzy, chorób, lekarstw, która to wiedza może być skutecznie wykorzystywana przed producentów lekarstw oraz innych farmaceutyków, dzięki czemu przedsiębiorstwa te, mają o wiele lepsze możliwości kształtowania swoich biznesów.

Zapraszamy więc serdecznie do współpracy w ramach badań statystycznych, obliczeń statystycznych, czy też przygotowywania gotowych opracowań takich jak wspomniana właśnie statystyka medyczna Oferujemy bardzo przystępne ceny, fachowe wsparcie, wiedzę i kompetencje, dzięki którym każde badanie będzie przeprowadzone w stu procentach poprawnie i efektywnie.