Badania fokusowe

badania fokusoweKolejnym, bardzo ważnym badaniem przeprowadzanym przez naszą agencję badawczą, jest badanie fokusowe. Ten typ badania jest specjalnie dostosowany do potrzeb klientów, którzy chcą bardzo precyzyjnie poznać opinie klientów na temat konkretnych produktów jak również sprawdzić jak bardzo znane w danej branży są poszczególne marki. Dzięki tak pozyskanej wiedzy możliwe będzie dość efektywne podejmowanie skutecznych działań mających na celu kreowanie wizerunku swojej marki, poprzez ciągłe usprawnianie swoich produktów oraz usług, zgodnie z zapotrzebowaniem klientów.

Można tutaj nawet pokusić się o stwierdzenie, iż badania fokusowe to nowoczesny rodzaj badania, dzięki któremu przedsiębiorca jeszcze lepiej poznaje swoje klienta. Trzeba jednak pamiętać, iż jego przeprowadzenie nie należy do kwestii najprostszych, bowiem musimy tutaj zadbać o odpowiedni wybór grupy badanych respondentów, oraz o odpowiednie pomieszczenie. Pomieszczenie to, czyli tak zwana fokusownia powinno być bardzo dobrze przygotowane. Musi ono zapewniać przebywającym w nim osobom spokój, komfort i poczucie bezpieczeństwa, czyli sprawić aby mogli oni spokojnie, bez żadnych negatywnych bodźców zewnętrznych przeprowadzić moderowaną rozmowę, podczas której odpowiednio skonstruowane pytania do badanych, wyciągną od nich wszystkie niezbędne informacje. Dodatkowo pomieszczenie fokusowni jest wyposażone z reguły w lustro weneckie, za którym znajduje się pomieszczenie, w którym ustawiane są kamery, pozwalające nam na zapis przebiegu badania, a następnie na jeszcze bardziej wnikliwą analizę udzielanych przez badanych odpowiedzi.

Jak dowodzą wszystkie wykonywane opracowania statystyczne, okazuje się iż badanie fokusowe w tym szczególnym przypadku daje nam największą poprawność wyników, mimo iż grupa przebadanych osób jest stosunkowo niewielka w stosunku do badań opinii przeprowadzanych tradycyjnymi metodami. Można więc powiedzieć, iż w wielu sytuacjach będzie to rozwiązanie zdecydowanie najlepsze dla wielu zastosowań marketingowych.

Comments are disabled